Despre mine

Fotografia mea
"CIVILIZATIA A MERS INAINTE PRIN ELITE!" “De smecheri si canalii distantarea se realizeaza prin nepasare si refuzul de a-i intilni pe terenul lor.”N. Steinhardt

joi, 25 martie 2010

COPIII MAIMUTEI

Dragilor, avusei luna asta un accident de circulatie si fui sunata la telefon de o tanti de la compania de asigurari. Va rog, faceti-mi placerea si citit conversatia mea cu aceasta femeie:
- Unde a avut loc accidentul? puse ea prima ei intrebare.
- Pe Dahlonega HWY (o autostrada mai mica), mergeam spre nord si...
- Nu, eu am sa pun intrebarile si tu te rog sa raspunzi, ca sa nu spui de doua ori aceelasi lucru. OK?
- OK.
- Si care a fost culoarea semaforului?
- Nu stiu, CA N-AM AJUNS PINA ACOLO...
- Nu stii?
- Nu...
- Era vreun semn de prioritate stinga (asta pe romaneste, ca in engleza ea ma intreba de semnul cu sageata care indica cedeaza trecerea la stinga)?
- Nu stiu... poate o fi fost... era o sageata desenata pe strada, pe linia mediana...
- Nu, eu vorbesc de cedeaza trecerea la stinga.
- Pai, nu...

Linia mediana, adica banda unde tot dobitocul asteapta sa treaca TOATE MASINILE ca sa faca si el stinga,dupa dorinta. Dobitocul meu n-a asteptat si a virat stinga exact in fata masinii mele aflata la o disistanta de maximum 10 metri de el.
Am pus dragilor o frina de mi-a intrat cafeaua sub bord. Mai mult l-am impins decit l-am izbit, dar tot i-am facut praf roata din dreapta fata si ceva din motor. I-au ridicat masina cu macaraua sau cum s-o numi chestia aia. A mea a avut farul drept spart si fu otira indoita in fata dreapta, de asemenea, dar era functionabila. Sa revin:

- Cit de repede au ajuns martorii? continua ea intrebarile ca in Caragiale
Eu, crezind ca pentru ea martori poate fi si politia, ii raspunsei:
- Politia a ajuns in 10-15 minute.
- Nu, martorii ce-au spus?
- Care martori? Am facut o pauza gindind: asta stie de existenta martorilor si eu nu...Pe urma mi-am dat seama despre ce e vorba...
- N-au fost martori!
OK, si dialogul nostru dura la nesfirsit, exact ca in Caragiale, daca John, sotul meu, n-ar fi intervenit sa puna capat ridicolului. I-a explicat totul in 2 minute, dar fara sa raspunda intrebarilor ei, ci facind, ceea ce ar fi trebuit ea sa ma lase pe mine sa fac: sa spun ce s-a intimplat...

Acum, eu sper ca voi ati inteles ca accidentul Nu a avut loc intr-o intersectie!

Dragilor, astia sunt robotii americani, efemeridele noastre, copiii maimutei. Ei nu asculta pe celalalt pentru ca sunt prea-ocupati cu rutina lor, cu tembelismul lor. Scriu dinainte intrebarile, ca sa nu le uite, si scopul lor e sa-si termine lista
interogarilor. Intrebari fixe, standard, cu sau fara nici o legatura cu situatia in cauza. Sunt atit de limitati incit nu pot urmari ce spune alta persoana si sa puna si intrebarile cuvenite. Nu sunt instare nici macar sa le scrie intr-o forma clara, corecta. Adica: "a avut loc accidentul intr-o intersectie?" Si daca nu, uita de urmatoarele 2 intrebari pe care mintea ta stupida de maimuta le-a scris: povestea cu semaforul si cedeaza trecerea, ca pe drum drept nu-s de-astea... Si: "au fost martori? si nu ce-au zis martorii?
E, femeia asta vine acasa cam cu 2000-2500 de dolari in fiece luna... merita ea acesti bani? Un profesor are cam acelasi salariu...Da, dar ea lucreaza in inteligenta lume a afaceri, iar bietul profesor...ca indefinitiv, Shakespeare nu face bani, dar masina si casa trebuie sa-le asiguri ca altfel nu le poti avea...
Dragilor, femeii asteia, si ca ea toate si toti, puteam sa-i spun ca accidentul s-a petrecut in padure, ca ea tot m-ar fi intrebat de culoarea stopului, de semne de circulatie si... ar fi continuat intrebarile ei scrise cu multa grija inainte de-a stii ce s-a intimplat!... Si ne mai miram ca lumea merge cu susul in jos si ca astia se vor egali, cu drepturi si despagubiri, ca sunt si ei niste imbecili, pe care un sistem stupid si mediocru ii promoveaza...