Despre mine

Fotografia mea
"CIVILIZATIA A MERS INAINTE PRIN ELITE!" “De smecheri si canalii distantarea se realizeaza prin nepasare si refuzul de a-i intilni pe terenul lor.”N. Steinhardt

miercuri, 19 mai 2010

NE PUTE, DAR SI CE DACA

Noi, romanii, nu stim sa ne facem reclama si ar trebui sa invatam! Noi stim doar sa scoatem defectele, bubele in fata, dar Romania nu are doar ciurucuri! E drept ca, de regula, proasta calitate, proasta crestere si prostul gust sar, precum paduchii, in fata si tocmai de aceea trebuie si noi, descoperindu-ne calitatile si valorile, sa terminam cu paduchii si sa aratam lumii adevarata, valoroasa noastra fiinta.

Bulgarii au turismul cu mult mai competitiv ca noi si, sa ma ierte Dumnezeu, daca eu, vecina lor, i-as vizita… Dar sunt occidentali care, gasind preturi accesibile si o tira de calitate, merg in vacanta, ba unii chiar intentioneaza sa se stabileasca (cei la pensie, in special) in… Bulgaria!
Nu stiu daca tiganii lor sunt tot atit de atotstapinitori si omniprezenti, cu tupeu si obraznicie ca la noi, dar nu aud pe nimeni zicind: “Bulgaria, tara de tigani!” Si ma intreb de ce? Trebuie sa le taiem din nasul lor tiganesc si sa-i marginalizam un pic pe parpandei si pe pirande ca s-au intrecut de gluma si nu mai e de saga! Fara discutie!

Ma uit la TV si vaz de una zi o “reclama ascunsa” in spatele unor reportaje si emisiuni cu subiect turistic. Au americanii astia un talent de-a face din rahat bici de toata frumusetea!

Eu am locuit 4 ani in Texas si nu-s dornica a ma intoarce vreodata acolo!… Oameni simpli, dar ucigator de ingimfati; ignoranta, numele tau e America, in general, dar o parte groasa salasuieste in Texas. Orase frumoase, dar nelocuite: oras- business… in fine…
San Antonio, care probabil acum 50 de ani era o minune americana, alaturi de Savannah (Georgia), dar acum o bintuie mexicanul (San Antonio), negrul (Savannah). In afara unor locuri deosebite, nu prea ai ce vedea si invata…

Emisiunea, despre care incepui a scrie, vorbea despre San Antonio (Texas) si pe durata a unei ore intregi eu (care locui acolo) am aflat ca e cel mai mimunat spatiu de pe pamint sau aproape… Or lucrurile nu stau chiar asa! Sunt 3 “minuni” mari si late de vizitat: Alamo, Riverwalk si Missionary Church.
In Alamo poti vedea o cladire si niste uniforme asezate pe jos pe piatra muzeului (soldatii omoriti pina la unul de catre mexicani in revolutia lor) si cam asta-i tot de privit, dar ai totusi ceva si de invatat!… Costa cam mult, dar texanii sunt mindri de istoria lor. Foarte frumos.
Riverwalk e, dupa cum ii zice si numele, un riu, San Antonio River, ce trece prin oras si este amenajat si ingrijit(!)pe maluri cu hoteluri si restaurante, cu muzica live si mini-vaporas…e dragut, dar dupa ce maninci de 2-3 ori pe la restaurantele cu pricina, te plimbi cu barcuta si poate o iei si pe jos, ca-s copaci si flori de-a dreapta si de-a stinga riului, gata, s-a terminat, mi-a ajuns. Nu mai vreau!
Missionary e intr-adevar intresant (cel putin pentru mine) si de fapt acestea sunt locurile de vizitat si de invatat. Fireste ca, emisiunea noastra nu le-a scos in evidenta ca americanii sunt preocupati de mincare nu de cultura si\sau religie!

Asadar, dintr-un loc mediocru, baietii scoasera o bijuterie de oras, care poate fu, dar nu mai e…

Si noi putem face reclama de felul acesta! Doar ca la noi tiganii si cersetorii sunt de neocolit si, prin urmare, orice incercare onesta s-ar termina printr-un fiasco! Credeti ca San Antonio nu are cersetori? Ba bine ca nu! In Atlanta sunt inca si mai vioi… Credeti ca-i filmeaza careva? Credeti ca face cineva filme sau reportaje cu ei? NU! Nimeni nu-i baga in seama, ca si cind n-ar exista! E drept ca nu-s chiar atit de numerosi ca la noi, dar tot drept e ca si politia e mult mai activa, mai eficienta si mai necorupta, desi e platita prost, tot ca la noi…

Nu va scriu nimic noi? Ba eu cred ca da, fiindca daca nu-i nou, daca va string si pe voi de git mizeria si promiscuitatea, de ce nu reactionati???

Stiti, intr-o zi, ciinele meu, Doberman mare, negru si fioros foarte, in realitate o caprioara sau un minz, facu treaba mare in casa. Miros patrunzator, mizerie fara cuvinte, ma rog… Ce ziceti voi ca am facut? Am lasat acolo diareea, fiind prea scirbos sa o curat? Nu! Am luat caca si l-am aruncat, am spalat si am parfumat si camera a devenit din nou curata! Fireste ca putea, fireste ca n-a fost o placere, dar ar fi fost cu mult mai ingrozitor daca lasam rahatul acolo! Credeti sau nu, dar rahatul continua sa puta si cind e uscat…
Rahatul ce salasuieste in Romania nu-i nici macar uscat, ca au flacaii grija sa-l improspateze… iar noi grija sa ne plingem, fara sa facem nimic! Sau, si mai bine: asteptam sa vina altul sa faca treaba, ca noua…zece…

PS Azi-dimineata, in timp ce-l pregateam pe fiul meu sa mearga la scoala, auz la TV pe o tanti care striga: “Nu mai vrem sa ne spuna guvernul ce trebuie sa facem! Noi ne dirijam singuri viata!” Ei, asa da!
Voi credeti ca vine soacra-mea sa-mi spuna ce am de facut si ce nu? Sa-mi organizeze bugetul si sa-mi directioneze viata? Cu satisfactie deplina (in munca, vorba aluia de-l impuscara) va anunt ca acest lucru nu se intimpla pe tarlaua mea! Eu nu astept de la guvern, stat si de la nimeni sa-mi dea nimic si sunt romanca, crescuta si educata in Romania comunista, tot ca si voi!…
Daca-mi pute actionez si cind lucrurile o iau la vale REACTIONEZ! Cum? Indreptind ce-i de indreptat si daca nu se mai poate corecta nimic, pur si simplu schimb, dar nu cu ce-a fost mai inainte si s-a dovedit rau, prost si fara valoare, ci incerc sa pun VALOAREA SI CALITATEA in prim plan. Incerc si adesea reusesc!
De ce va zic toate acestea? Fiindca imi pasa! Fiindca asa nu se mai poate! De aceea!