Despre mine

Fotografia mea
"CIVILIZATIA A MERS INAINTE PRIN ELITE!" “De smecheri si canalii distantarea se realizeaza prin nepasare si refuzul de a-i intilni pe terenul lor.”N. Steinhardt

sâmbătă, 8 mai 2010

INTELECTUALUL – UN ARISTOCRAT

Ce inseamna sa fi intelectual? Iata o intrebare care a inceput sa ma incite. Pina mai ieri am crezut ca e indeajuns a fi un tip cu scoala, cu prestanta si capabil de-a fi preocupat de lumea ideilor si mai putin de partea pragmatica a vietii...
Azi, imi dau seama ca buna e educatia, bun si stilul, minunata aspiratia catre absolut, ca sa ma exprim asa, dar... mai e ceva mult mai important si mai valoros: caracterul!

Acu ceva zile in urma, ascultai pe Youtube o emisiune (fragmente, cred) a lui Stelian Tanase. In emisiune mai erau prezenti Dan Puric si Florin Iaru. Marturisesc, spre rusinea mea, ca nu auzisem pina atunci de existenta a celuia din urma. E vina mea, dar si a domniei sale ca n-a stiut sa se faca auzit si, prin urmare, cunoscut...
Am aflat, cu ocazia acestei emisiuni, cum ca in Romania nu mai sunt securisti si ca astia de sunt acum sunt tineri si fara trecut infectat de fostii...
A omis el, domnul Stelian Tanase, sa ne aminteasca un mic amanunt: intr-un numar ridicol de mare, securistii de azi, n-or mai fi avind fruntea chiar de 2-3 degete, au ajuns la 4, sunt la fel, daca nu mai murdari decit inaintasii lor. Sigur, acu ei stiu sa vorbeasca, au costum elegant, celular, masini, case, neveste (ce exerseaza cu talent prostitutia la domiciliu), dar si amante culese, de prin barurile si cluburile de noapte, ca urmare a prestidigitatiei lor la bara aferenta.
A uitat domnul Tanase sa ne mai spuna ca, la drept vorbind, flacaii astia nu merita nici 0,001% din banii pe care-i poseda, fiindca important nu e sa ai bani, ci sa-i meriti!
Acelasi domn a trecut usor cu vederea ca daca Romania e in situatia in care se zbate ea acum e exact din cauza acestor napirci, acestor nemernici, creati de iliescu si care s-au lipit de Romania si sug precum lipitorile!
In schimb, am aflat cum ca intelectualitatea (sau o parte) e indignata de Dan Puric fiindca o acuza direct si fara de tagada.
In aceasta emisiune mi-a fost dat sa vad, pentru prima oara, un om frumos in compania unor intelectuali ce aduceau (nu stiu daca si sunt, n-as crede, dar mai stii...) tare a securisti sau turnatori! In momentul in care F. Iaru, ascultindu-l pe Dan Puric, exclama: “Acum l-am prins! Al meu e!” si-si freca miinile a satisfactie, am avut cea mai puternica senzatie de greata din viata mea!... Intelectual, intr-adevar, domnul acesta!
Sigur ca, eu sunt un nimenea ca sa am autoritatea de-a vorbi despre un asa mare scriitor, dar, de pe pozitia mea de nimenea va voi marturisi opinia mea despre ce inseamna a fi intelectual: intelectualul este sau ar trebui sa fie un aristocrat, adica un om ce-si urmeaza viata dupa principiile aristocratice care, la urma-urmei, nu-s altele decit simplele principii crestine! Atita tot!...Cei intresati a afla ce-s alea principii aristocratice ii rog a citi articolul meu: “Doar Moharhia mai poate salva Romania”.
Stiu, pe propria-mi piele, ca oamenii de formatia lui Dan Puric (vedeti, nu pun inaintea numelui lui titlul de scriitor sau intelectual si asta fiindca el nu are nevoie de aceasta completare, fiind de la sine inteles doar rostindu-i numele!), putini la numar, stirnesc un soi de pofta de bataie, ca sa zic asa. Fragilitatea lor si aparenta naivitate a acestor oameni frumosi incita pe orisicine nu-i frumos a lovi... E un fel de razboi pe care uritii cred ca au dreptul a-l declara si au si pretentia victoriei, atitudine bazata pe impresia ca nimeni nu-i chiar atit de frumos, adica de aristocrat, de domn! Noi apreciem frumosul in functie de frumosul din noi!...Un domn nu-si insulta nici in gind poporul Exista insa si exceptia in care insulta e folosita ca palma sfinta!
Domnul Florin Iaru, scriitor si intelectual, nu poate face diferenta dintre popor si populatia Romaniei; populatie din care domnia sa desigur ca face parte ca mentalitate si actiune, fiindca doar astfel se explica impotenta de-a vedea si poporul. Eu, daca locuiesc in America, nu pot vedea si intelege, in aceelasi timp, pe chinez...
Biserica ortodoxa romana e de moravuri cel putin indoielnice, in opinia acestui intelectual-scriitor, care nu poate vedea padurea din cauza capacilor, fenomen intilnit frecvent pe meleagurile vestice ale Europei, ca si in America. Si pentru ca tot veni vorba de “lumea civilizata” cea care a “evoluat faustic” (Dan Puric) si se bazeaza pe principiile economiei de piata, ar fi intresant de aflat cam cit a reusit intelectualul-scriitor sa vinda din cartiile domniei sale. Poate ar fi util de aflat cite volume s-au vindut din “Cine suntem”, scrisa de un...actor!
In conluzie, concluzia mea,fiindca acesta este blog-ul meu, vorba unui prieten, si pot pentru ca sa scriu ce doresc in acest spatiu, Stelian Tanase, pe care inca il pretuiesc, a dat-o binisor dupa caisi, intelectualul-scriitor, Florin Iaru, s-a dovedit a fi orice mai putin intelectual, adica aristocrat, amindoi neintelegind mare lucru din tot ceea ce incearca Dan Puric sa faca in Romania si pentru poporul roman.
Si cum ar putea intelege pe poporul roman de vreme ce acestia nu-l vad, Romania fiind o tara “tinara” locuita de o populatie in curs de dezvoltare, nu-i asa?!